checklist

Plan:
het moment

Vooruit plannen
betekent slimmer inkopen
en organiseren van de evenementencatering
choice

Kies:
je eigen catering

Iedereen kiest zelf bewust voor catering. Bewust meer duurzaam, plantaardig en/of gezond voor hogere gasttevredenheid
breakfast

Meet & Eat:
Optimaal genieten

Het resulteert in minimale verspilling
en hogere gasttevredenheid
en rendabiliteit voor de cateraar en het evenement
checklist

Plannen

Plannen: binnen een evenement

De cateringsoftware geeft de consument niet alleen aan wat de dieetwensen zijn, maar moet er ook worden aangegeven of hij/zij daadwerkelijk aanwezig is. Via onze software krijg je dus beter inzicht over hoeveel gasten er komen en hoeveel catering daarvoor nodig is. Maak dus geen onnodige kosten door te veel catering in te kopen en personeel in te zetten!

choice

Kiezen

Kiezen: wat wil je gaan eten en drinken op het evenement

Steeds meer consumenten maken de overstap naar vegetarisch of zelfs veganistisch voedsel. Hierdoor lopen de wensen van gasten van het evenement steeds verder uiteen. Hoe prettig zou het zijn als je precies zou weten wat de gasten zouden willen eten? Een tevreden gasten en geen verspilling? Daarnaast is dit keuze moment ook meteen een ideale gelegenheid om de gast mee te nemen in alle keuzes en beter te informeren over de eventuele gezonde keuze. Deze kan natuurlijk ook gestimuleerd worden.

breakfast

Meet & Eat

Meet & Eat: optimaal genieten op het evenement

Laat je gasten zien dat het voorkomen van verspilling belangrijk is voor jullie bedrijf. Laat de gast daarnaast bewuste keuzes maken door aan te geven wat de impact is van bepaalde gerechten op het milieu.

Optimaal genieten kan pas als vraag en aanbod is geoptimaliseerd en op elkaar is afgestemd. Dit gebeurd wanneer er exact wordt ingespeeld op de behoefte van de bezoekers. Aan de aanbod zijde moet hier op worden ingespeeld, zonder dat dit gepaard gaat met overschot en de daarbij horende voedselverspilling. 

Minder verspilling, minder kosten en hogere gasttevredenheid!


Brochure ontvangen?



laptop-keuken

Zelf proberen?

We hebben een aantal mooie video's en demo's klaarstaan 

Probeer het zelf
Flyer - kopie

Andere Sectoren:

De software kan ingezet worden in  diverse sectoren. Zie hier het overzicht.

Team-foto-BestelBewuster-2020

Nieuwste blog:

Lees hier het laatste nieuws, ontwikkelingen, interviews en leuke feitjes 


Nieuwsbrief



Veelgestelde vragen


Worden de gegevens van bezoekers opgeslagen?

Nee, de software van BestelBewuster is volledig privacy en security veilig. Gegevens worden direct encrypted en nadat het bezoek is geweest verwijderd.
Moeten bezoekers verplicht een keuze voor catering opgeven?

Nee, de systemen staan los van elkaar. Een bezoeker wordt vanuit de verspilling gedachte gevraagd of die van tevoren een keuze wil opgeven voor bijvoorbeeld lunch en/of ontbijt. Daarbij kan hij of zij een beloning ontvangen in bijvoorbeeld korting voor het restaurant van voorkeur. Dit is geen verplichting maar een vraag. De vraag wordt gesteld via een aparte mail of er staat een link op bijvoorbeeld het ticket van een klant.
Hoe wordt verspilling voorkomen via jullie systeem?

BestelBewuster heeft algemene data over bezoek en consumptie. Dit vullen wij aan met bezoekersprofielen die wij maken op dagniveau. Dit profiel komt bijvoorbeeld tot stand door het uitvragen van bijvoorbeeld restaurant voorkeur bij bezoekers. Daarnaast wordt ook indirecte verspilling voorkomen. Het doel is om bezoekers te laten consumeren in het park en daarmee eigen consumpties thuis laten. Mensen gooien veel “rugzak” artikelen aan het einde van de dag onverhoopt weg.
Waarom zou een bezoeker van tevoren hieraan meewerken?

Duurzaamheid wordt met de dag belangrijker. Zowel voor bedrijven als consumenten. Door dit te communiceren zijn de eerste bezoekers bereid om mee te werken. Daarnaast kan er bijvoorbeeld gewerkt worden met een beloningssysteem. Denk aan een kortingsvoucher die je uitgeeft voor het voorkeur restaurant aangegeven door de bezoeker. Daarmee voorkom je niet alleen verspilling, maar nemen bezoekers ook plaats in hun favoriete restaurant waarmee omzet wordt verhoogd.

Hoe kunnen reviews helpen met meer omzet?

Vriendelijkheid personeel en hygiëne zijn zaken die aangegeven worden als belangrijk voor een bezoeker om naar horeca op park te gaan. Reviews waarborgen kwaliteit en leidt tot vertrouwen. Via het BestelBewuster review systeem kan dit gemeten worden. De resultaten uit reviews kunnen bij nieuwe bezoekers in het keuzemoment gedeeld worden. Hierdoor hebben zij voor het parkbezoek al een vertrouwd gevoel.
Hoe worden bezoekersstromen gereguleerd?

Bezoekers sturen door het park door van tevoren een lunchlocatie toe te wijzen. Bijvoorbeeld door aan een kortingsvoucher een tijd en plaats te koppelen. Daarnaast kan ook met het ontbijtaanbod gekeken worden of een deel van de bezoekers vroeger in het park komt. Hiermee wordt direct de omzet van het ontbijt gestimuleerd. Door bezoekersstromen in en naar de restaurants gedurende de dag te sturen kunnen restaurants langer open kunnen blijven met een efficiëntere bezetting.
Hoe draagt BestelBewuster bij dat bezoekers gezonder eten in park?

Het aanbod van gezond voedsel is veelal laag binnen leisure omdat de vraag laag is. Het van te voren maken van een keuze via BestelBewuster draagt bij aan meer gezonde vraag door bezoeker. Vooraf wordt namelijk een meer bewuste en gezonde keuze gemaakt dan op het moment zelf.