Bewust en vers aanbod vergroten zonder te verspillen en direct meer horeca omzet

Bewust informeren

De helft van de bezoekers oriënteert zich van tevoren online over het horeca aanbod. Met BestelBewuster heb je automatisch een persoonlijk contactmoment om hierover bewust te informeren. Gebruik dit moment om te vertellen over voedingswaarden, herkomst informatie of bijvoorbeeld over het aanbod voor de vegetariër.

Vers aanbod

Het aanbieden van vers voedsel gaat al snel gepaard met meer voedselverspilling. Met BestelBewuster software is er geen reden meer om niet vers en bewust aan te bieden. De inkoop blijft efficiënt. Daarnaast draagt het aanbieden van vers voedsel bij aan de keuze van bezoekers om tijdens een dagje uit gezonder te consumeren.

Omzet verhogen via korting

De voornaamste reden voor bezoekers om eigen consumpties mee te nemen naar een dagje uit is de prijs. Door de bezoekers te belonen wanneer van tevoren de gewenste consumpties aangegeven worden stimuleert BestelBewuster het thuis laten van de eigen consumpties.

De oplossing: Minder verspilling en meer omzet bij dagjes uit bezoekers

Voordelen voor bezoekers
  • Bewuster kiezen
  • Digitaal menuaanbod en beleving van restaurant
  • Met korting op catering bijdragen aan minder verspilling
Voordelen voor de horeca in het park
  • Inkoopmanagement verbeteren
  • Omzet verhogen
  • Bezoekersstromen reguleren
Voordelen voor het leisurepark
  • Digitaliseren van cateringprocessen
  • Het aanbod vers en gezond vergroten zonder verspilling
  • Meer omzet genereren binnen horeca

Hoe het werkt voor de bezoeker

1 . Communicatie kanalen
Bezoeker heeft kaartje gekocht en kan via de bevestigingsmail catering voorkeuren aangeven via BestelBewuster website
2 . Bewuste voorkeuren
Bezoeker geeft cateringvoorkeuren aan. (optioneel: tijd en plaats)
3 . Reward / incentive
Bezoeker ontvangt een kortingsvoucher voor de consumpties
4 . Consumeren
Bezoeker geniet van dagje uit en bewuste consumpties
5 . Analyse
Verrijking transactiedata met bezoekers voorkeuren
Ook als leisurepark het duurzame voorbeeld geven samen met optimale food service, neem contact op:

De unieke voordelen

  • Huisstijl volledig inregelbaar
  • Digitalisering catering
  • Data en inzichten via dashboard
  • Plug and play software
  • Review mogelijkheden
  • Koppelen met ticketingsysteem
  • Privacy en security safe
advantages
Vanaf € 50,- per maand
Exclusief eenmalige implementatiekosten
E
Evenementen
Heeft jouw dagje uit locatie ook verhuur van ruimtes aan groepen met (zakelijke) catering? Zie ook onze oplossing voor zakelijke evenementen.

Veelgestelde vragen


Worden de gegevens van bezoekers opgeslagen?

Nee, de software van BestelBewuster is volledig privacy en security veilig. Gegevens worden direct encrypted en nadat het bezoek is geweest verwijderd.
Moeten bezoekers verplicht een lunch keuze opgeven?

Nee, de systemen staan los van elkaar. Een bezoeker wordt vanuit de verspilling gedachte gevraagd of die van tevoren een keuze wil opgeven voor bijvoorbeeld lunch en/of ontbijt. Daarbij kan hij of zij een beloning ontvangen in bijvoorbeeld korting voor het restaurant van voorkeur. Dit is geen verplichting maar een vraag. De vraag wordt gesteld via een aparte mail of er staat een link op bijvoorbeeld het ticket van een klant.
Hoe wordt verspilling voorkomen via jullie systeem?

BestelBewuster heeft algemene data over bezoek en consumptie. Dit vullen wij aan met bezoekersprofielen die wij maken op dagniveau. Dit profiel komt bijvoorbeeld tot stand door het uitvragen van bijvoorbeeld restaurant voorkeur bij bezoekers. Daarnaast wordt ook indirecte verspilling voorkomen. Het doel is om bezoekers te laten consumeren in het park en daarmee eigen consumpties thuis laten. Mensen gooien veel “rugzak” artikelen aan het einde van de dag onverhoopt weg.
Waarom zou een bezoeker van tevoren hieraan meewerken?

Duurzaamheid wordt met de dag belangrijker. Zowel voor bedrijven als consumenten. Door dit te communiceren zijn de eerste bezoekers bereid om mee te werken. Daarnaast kan er bijvoorbeeld gewerkt worden met een beloningssysteem. Denk aan een kortingsvoucher die je uitgeeft voor het voorkeur restaurant aangegeven door de bezoeker. Daarmee voorkom je niet alleen verspilling, maar nemen bezoekers ook plaats in hun favoriete restaurant waarmee omzet wordt verhoogd.

Hoe kunnen reviews helpen met meer omzet?

Vriendelijkheid personeel en hygiëne zijn zaken die aangegeven worden als belangrijk voor een bezoeker om naar horeca op park te gaan. Reviews waarborgen kwaliteit en leidt tot vertrouwen. Via het BestelBewuster review systeem kan dit gemeten worden. De resultaten uit reviews kunnen bij nieuwe bezoekers in het keuzemoment gedeeld worden. Hierdoor hebben zij voor het parkbezoek al een vertrouwd gevoel.
Hoe worden bezoekersstromen gereguleerd?

Bezoekers sturen door het park door van tevoren een lunchlocatie toe te wijzen. Bijvoorbeeld door aan een kortingsvoucher een tijd en plaats te koppelen. Daarnaast kan ook met het ontbijtaanbod gekeken worden of een deel van de bezoekers vroeger in het park komt. Hiermee wordt direct de omzet van het ontbijt gestimuleerd. Door bezoekersstromen in en naar de restaurants gedurende de dag te sturen kunnen restaurants langer open kunnen blijven met een efficiëntere bezetting.
Hoe draagt BestelBewuster bij dat bezoekers gezonder eten in park?

Het aanbod van gezond voedsel is veelal laag binnen leisure omdat de vraag laag is. Het van te voren maken van een keuze via BestelBewuster draagt bij aan meer gezonde vraag door bezoeker. Vooraf wordt namelijk een meer bewuste en gezonde keuze gemaakt dan op het moment zelf.